Mentalförvirring

2010-04-06 @ 13:24:45
Jag är en sådan person som hoppar över meningar och tankegångar när jag pratar, jag har nämligen en tendens att tänka hela led i huvudet och sedan tro att jag har sagt dem. Detta leder till att mina resonemang ibland kan vara svåra för andra att förstå sig på, när det i min hjärna är glasklart. Det intressanta är att det är flera i min familj som gör detta (samtliga av kvinnligt kön).
     Nåväl, jag måste dessvärre erkänna att min hjärna ibland spelar även mig ett spratt och att det kanske kan hända att jag inte alltid har alla knappar i skjortan när förvirringen sätter in. Detta skedde senast i morse när jag irriterat försökte ringa med min mobil, men då inte ens fick fram några signaler. Efter att ha morrat över Tre en stund insåg jag att jag hade glömt att trycka på "ringuppknappen" . Hoppsan hejsan!
     En annan slags kollektiv mentalfelkoppling skedde för ett par veckor sedan, när vi satt ett tjejgäng och tittade på Melodifestivalen. Vi drack ett par glas vitt och koncentrationen på tvn kanske inte var på topp. Helt plötsligt utbryter total förvirring när Dolph Lundgren och diverse artister ställer sig på scenen i röda tomtemorgonrockar! Varför, tre månader efter jul?! Länney, den mest allmännbildade på tjejkvällen suckar och tar sig för pannan och försöker lugnt och sansat förklara Rockyreferensen som vi andra så klart helt missat. Alla skäms då en liten stund tills nästa förvirring uppstår, vad sjutton har Rocky med melodifestivalen att göra? 

Kommentarer

Postat av: *****Fotograf Emma Larsson*****

Haha, du är ju underbar, och sååå lik mig! Jag gör precis likadant, men vadå?? Kan ni inte höra vad jag tänker liksom =P

2010-04-06 @ 15:08:09
URL: http://emmamariia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback