Test: Isadora eyeshadow fix

2010-04-03 @ 13:52:18
Vid ett förmiddagsbesök i den lokala sminkbutiken bestämde jag mig för att testa Isadoras bidrag till ögonskuggeprimerfamiljen (puh!), nämligen Isadora eyeshadow fix. Det är en tunn, svagt hudfärgad creme som ska hjälpa till att framhäva din ögonskugga och få den att sitta på plats hela dagen.
Jag applicerade i enlighet med bruksanvisningen, ett tunt lager fix, som jag sedan lät torka.


 Därefter applicerade jag mina tre testskuggor, Rose, Voyage och Illusion på primern. För att ha något att jämföra med applicerade jag även samma skuggor torra utan underlag och med Mixing medium.


Högst upp på armen ser ni skuggorna i sin puderform, utan bas, i mitten med Mixing medium och längst ner med Eyeshadow fix.
     Som ni ser framhävs färgen ungefär lika bra med både Mixing medium och Eyeshadow fix. Skuggorna blir dock lätt lite klumpiga och svårsuddade med Mixing medium, vilket jag inte alls upplever med Eyeshadow fix, vilket ger ett stort plus.
     Med Eyeshadow fix gäller det verkligen att vara sparsam och enbart ta ett riktigt tunt lager för att de ska kunna torka ordentligt, annars glider skuggan bara runt och ger motsatt effekt. Men rätt applicerad, gör den verkligen sitt jobb med att intensifiera färgerna. Jag stör mig dock lite på förpackningen, då en tub- eller pumpförpackning hade varit lite mer hygieniskt. Ska jag vara riktigt petig så stör även den svaga doften av hobbylim mig, men det är inget som märks om man inte sniffar direkt på applicatorn.
     Jag kan ännu inte uttala mig om hållbarheten på Fixet, men det ska sättas på prov ikväll/natt när jag ska få födelsedagsfest hos en vän, så jag återkommer med resultat imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback