Tips till alla användare av flytande foundation

2010-04-13 @ 18:57:37
Jag tänkte att jag skulle visa en enkel jämförelse mellan olika appliceringsmetoder för flytande foundation. De allra flesta använder makeupsvampar, foundationpenslar eller fingrarna för detta endamålet, men ni kommer snart att få se varför dessa metoder inte är de bästa!

I det här testet har jag använt mig av en spegel, en puderborste, en makeupsvamp, en flytande foundation från Maybelline och mina fingrar. Jag har inte använt mig av en foundationpensel då jag inte äger någon eftersom att jag inte tycker om det resultat de ger. Applicering med foundationpensel kan liknas med applicering med fingrarna, det ger ungefär samma ojämna resultat.

På spegeln la jag tre ungefär lika stora foundationkluttar (nåja).


Först ut att testas var svampen, som efter lite duttande visserligen ger en jämn yta, men som även suger upp enorma mängder produkt under tiden! Detta är inte en appliceringsform för den som vill spara på sin favorit foundation.


Nästa metod att visa var fingerapplicering. Fingrarna suger förstås inte upp din foundation som svampen gör, men resultatet är däremot ingen succé om det inte är krigsmålning man är ute efter. Randigt och ojämt är nog det bästa orden för att beskriva resultatet.


Sist ut i detta test har vi otippat puderborsten. Denna appliceringsmetod ger ett mycket jämt och fint resultat och får dessutom din foundation att räcka mycket längre, då borsten suger upp minimalt med produkt. Detta är helt klart metoden att föredra!

Här ser ni en jämförelse av resultaten brevid varandra, visst blir det tydligt när man ser det så här?
Tänk även på att inte dra ut i foundation i ansiktet, utan dutta och buffa in den med mjuka rörelser för ett naturligt resultat. Annars blir finishen gärna randigt och ojämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback