Älska Lush Ultra bland sminkborttagning!

2010-03-24 @ 21:17:31
Jag skrev för en tid sedan om min nya hudvårdsrutin från Lush och nämde då i förbifarten sminkborttagningen Ultra bland. Nu har jag hunnit sätta just den på prov ett antal gånger och jag är imponerad, mycket imponerad. Den är oljebaserad, mjuk, mild men mycket effektiv och lämnar faktiskt huden mjuk och len.
    För att den ska kunna göra sina underverk brukar jag först fukta hela ansiktet med vatten, därefter smörja in mig med Ultra bland och sedan ta bort alla sminkrester med ett par fuktade bomullspads. Mascara, foundation, skuggor, ja allt formligen rinner av och känns mycket skönt mot både fransar och hy.
     Jag brukar avsluta detta med att badda ansiktet med  en handduk och sedan smörja ansiktet och halsen med krämen Imperialis. Nästa morgon när jag vaknar brukar min hy vara supermjuk och nästan helt utan rodnader på kinder, som jag tidigare haft problem med. sedan kör jag den morgonrengöring som jag nämt i det tidigare hudvårdsinlägget.
      Som en påminnare om hur detta underverk ser ut infogar jag en gammal skakig bild.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback