Freeeedag

2010-03-05 @ 00:37:38
Okej, okej! Jag veeet att jag ska att jag skulle sova redan vid halv tio, men nu sitter jag här ändå och kastar iväg inlägg efter inlägg ;P
Nu tänkte jag nämligen visa er min dagliga hudvårdsrutin som består i diverse produkter från Bodyshops vitamin E serie, som ska skydda och vårda hyn. Just vitamin E serien har hjälpt mig och min känsliga hy otroligt mycket och jag har varit den trogen i många år nu!


Varje morgon och kväll börjar jag min hudvårdsrution med att tvätta mitt ansikte med Vitamin E Cream cleanser, som varsamt tvättar bort makeup och orenheter.


Därefter sveper jag ,med hjälp av en bombullstuss, vitamin E hydrating toner. Den tar bort de sista resterna från makeupen och creame cleansern samt tillför antioxidanter.


I steg tre applicerar jag vitamin E moisture serum i hela ansiktet. Serumet ger ett extra skydd till huden samt bidrar med lite extra fukt.


Beroende på vilken tid det är på dygnet, så applicerar jag här antingen vitamin E moisture day cream eller vitamin E nourishing night cream.


Dagcremen är väldigt lättabsorberad och ger även den ett antioxidant skydd.


Den lite tyngre nattcremen ger skydd och näring åt huden under natten, när cellförnyelsen är som störst.



Runt ögonen baddar jag försiktigt denna kylande och återfuktande ögongel med Ringblomma. Denna brukar jag förvara i kylskåpet för en extra kylande effekt som är skön för trötta ögon.



Denna återfuktande och skyddande face mist använder jag både till att fixera makeupen, samt till att fräsha upp ansiktet med under dagen. Idealisk för dig som sitter mycket framför datorn eller vistas i annan ickehudvänlig miljö. Bor i princip i min väska varje dag.



I mitt kit finns även denna ansiktsrengöring i cremeform. Denna rengöring fungerar precis som den tidigare nämda, men kräver inte uppföljning av ansiktsvatten och lämpar sig därför att , tillsammans med en fuktcreme,  ha i exempelvis gymväskan.




Tindra och Valentine hjälpte mig förstås att fota...


Kommentarer

Postat av: mican

vilket bra inlägg:)

2010-03-05 @ 11:27:11
URL: http://ifubelieveucanflyhigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback