Tummen upp för Lumene Excellenght Mascara!

2010-05-30 @ 14:26:54
Lumene är faktiskt ett av de märken som jag inte tycker får tillräckligt mycket cred för sina produkter trots att de har en del godbitar i sitt sortiment. Jag genom åren testat så väl läppglans som primers och blivit nöjd med resultatet. Nu har jag dock testat en produkt som jag är mer än nöjd med, jag är fasiken imponerad! 
     När det kommer till mascaror är jag väldigt kinkig och har en klar bild av hur jag vill att de ska vara. Detta har resulterat i att jag ofta är feg när dte kommer till att prova nya mascaror och jag har allt som oftast hållt mig till Mabellines Volum express curved brush. Mascaror är ju otroliga förbrukningsvaror som vi alla vet och för ett par dagar sedan var det dags att införskaffa en ny igen. När jag såg att Lumene hade släppt en ny mascara som desutom fanns till kampanjpris på Åhléns nu i dagarna så blev jag faktiskt lite nyfiken.
    Jag brukar normalt dras till mascaror med ganska tjock formula och en tjock och burrig borste med volym effekt, men nu blev jag alltså sugen på att testa en mascara med lite tunnare formula, gummiborste med glesa strån och som dessutom hade en förlängande effekt. Ja, ni förstår ju själva att mina förväntningar inte var skyhöga när jag skulle testa denna nykomling, men döm min förvåning när jag redan efter första draget blev imponerad. Gummiborsten ger lagom med färg utan att klumpa och separerar fransarna på ett utomordentligt sätt. Den smala applicatorn gör det dessutom busenkelt att koma åt i alla vinklar och vrår. Mascaran blev dessutom satt på hårda prov i hållbarhet då jag redan första dagen var uppe i närmare ett dygn och utsatte den för både svett och regn. Men trots detta satt den på plats och var lika snyg som när jag applicerade den klockan sex på morgonen.
     Förlänger gör den även om det inte blir någon chockerand effekt, men jag har å andra sidan inte försökt arbeta upp någon längd då jag är nöjd med fransarna som de är, möjligvis att jag testar det till fest. 
     Detta är definivt en goding som kommer att införskaffas fler gånger. Passa på att testa du med till kampanjpriset 99:- på Åhléns(ord. pris 155:-).  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback