Devil in the belfry

2010-12-14 @ 22:42:53
 Dagens överskrift ploppade upp i huvudet i samband med att jag skulle skriva titeln på filmen vi just såg, nämligen Devil. Puh, det var mycket om lite det! 
     Och för er som inte vet så är Devil in the belfy en låt av Avantasia, men för att briljera lite extra tänkte jag informera er om att Devil in the belfry (Djävulen i klocktornet) från början är den novell av den allsmäktige Edgar Allan Poe. Vet ni inte vem Mr Poe var borde ni kanske ha hängt med bättre på svenskalektionerna, eller besöka biblioteket oftare (även om hans verk är ganska omoderna med dagens mått för skräckhistorier mätt).
     Nog om detta. Idag har jag faktiskt inte sminkat mig alls och har därför gått hålögd och luggsliten hela dagen. Suget och inspirationen infaller sig knappast när man är uppe hela natten och oroar ihjäl sig med en akutsjuk katt i knät och jourhavande veterinär i luren. Stort tack till min älskade lilla mamma som fick coacha mig mitt i natten, hon är guld värd.
      Nu går jag definitivt på övertid med sisådär ett dygn och är just nu rätt glad över att jag inte börjar förren klockan 13 imorgon. Just på sminksidan blir det dock inget jättespexigt imorgon heller då jag ska jobba med mitt "dagjobb", barnomsorgen och jag vill inte skrämma iväg alla föräldrar som ska lämna sina barn till mig hehe. Men ett litet inlägg kan det nog bli endå, har en del att visa er men tiden ´tycks aldrig räck till.



foto: Emma Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback