Ögonskugga i pannan

2010-06-18 @ 22:38:15

Jag har en plan. Jag ska nämligen byta ut min lila lugg mot enbart ett par rosa slingor vilket har inneburit ett gäng blekningar och missbrukande av silvershampo den senaste veckan. Min förut så färglada lugg har nu antagit en normalblond nyans, om än åt det lite för gula hållet än så länge. Och jag är missnöjd, oj så missnöjd. Jag trivs verkligen inte alls i helblont hår och känner mig som ett totalt ljushuvud (inte på det bra sättet!), men det kommer att bli så stiligt så när jag är färdig. Det gäller bara att hålla ut.
     Så jag tittar på gamla bilder och blir nostagisk. Som den precis nedan som kommer att hamna på www.TiKEi.se i temat "De fyra elementen" där jag själv gestaltar Vind. Fotograf är förstås den ytterst kompetenta Emma Larsson och Make up artist är jag själv. Vi var hemma hos Emma och sminkade modellerna innan vi begav oss ut till location. Emma dotter granskade mitt arbete en stund innan hon försiktigt viskade " Varför har hon ögonskugga i pannan", i örat på Emma. Sötnöt!





Kommentarer

Postat av: fotograf Emma Larsson

amen fasiken, det tänke jag inte på haha. Får väl bli lite extra photoshop fix då:)

2010-06-18 @ 23:07:11
URL: http://emmamariia.webblogg.se/

Postat av: sari

Du är jättefin på bilden Ester!

Tack vare din blogg (som jag hittade till via katrin zytomierskas blogg!) har jag hittat tikei, det är superbra!

2010-06-19 @ 11:17:04
URL: http://sassasmakeup.blogg.se/

Postat av: Anonym

SÅ SJUKT SNYGGT SMINK :D

2010-06-26 @ 16:40:12

Postat av: Maro? (:

Gud vad snyggt sminkade de är! o: <3

2010-06-29 @ 14:46:19
URL: http://anepicage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback