FOTD: neutralt förkyld

2010-02-22 @ 15:42:30
Nu är jag hemma efter ett par sköna dagar på landet hos mamma och pappa. Idag vaknade jag dock upp mosig, snorig och allmänt hänging... Dagens läge kan förmodligen förklaras av att jag mamma och vovven promenerade i 2,5 h i 17- grader i går. Jag var som vanligt  smart och tog mina snygga, men ack så kalla leopardmönstrade gummistövlar. Mindre bra val där Ester! Att det inte var mitt smartaste beslut  fick jag, mina tre raggsockar till trots, bittert erfara då mina fossingar efter 2,5 timmars snöpulsande, antog en härligt blålila ton. Lila är ju  visserligen en av mina favoritfärger, dock inte på mina fötter...
Det tog en bra stund i dushen och mycket masserande ,men jag har nog aldrig varit så glad att se mina fötter återta se den urvattnade vinterbleka färgton som min hud vanligtvis har vid den här tiden.
Eftersom att jag har lika bra immunförsvar som en nyfödd bäbis, kom förstås förkylningen som ett brev på posten. 
Idag är en sån där jag när allt bara är fult. Mitt hår är kaos, min hy är skitful och min näsa skulle platsa på den berömde Rudolf. Dagens smink blev helt enkelt därefter. Neutralt och lite tråkigt med bara lite mineralfoundation och maskara.
Nu bjuds det på luch här i det Kattsonska palatset. Efter det blir det en tur bort till Rebecca och sedan träning.
Jag kommer förmodligen att uppdatera med ett inlägg om sminkborst-hygien och rengöring ,och ett bättre humör, senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback