Testing testing

2010-03-12 @ 14:42:48
Jag tror att jag har glömt att berätta att jag den senaste veckan faktiskt har frångått min mångåriga hudvårdsrutin från  The Body shop till förmån för att testa Lush hudvård! Jag har tidigare provat deras sortiment för hårvård, men aldrig hudvård så nu kände jag att det var dags för något nytt. Nu har jag ju bara testa i ca en vecka så egentligen kan jag inte ge något utlåtande om hur det fungerar för min hy, men än så länge kan jag bara säga wow!
    Jag har mycket känslig hy som lätt får rodnader på kinderna och torra fläckar, samtidigt som t-zonen förstås är lite fetare. Vitamin E serien från The Body Shop, som jag tidigare var så trogen, hjälpte mig till viss del även om det egentligen inte gav mig något fantastiskt resultat. Detta var dock det bästa jag hittat hittills. Därför var jag ganska orolig för hur min hy skulle reagera när jag första gången skulle prova Lush´s produkter, men redan efter första dagen var rodnaderna på kinderna kraftigt reducerade och hyn var babymjuk! Innehåll som lavendel, teatree och mandel verkar lugnande för huden och då de inte innehåller några onödiga ämnen får huden  arbeta med cellförnyelsen i lugn och ro och verkligen få nytta av ämnena i hudvården. Nu gäller det bara att vänta drygt en månad för att se det egentliga resultatet, jag lovar att komma med ett utlåtande lite längre fram.

Nu ser min rutin ut enligt följande:

Jag börjar med att tvätta ansiktet med tvätten Angels on bare skin, som verkar både lugnande och milt exfolierande. (ser ni lavendelblommorna?)


 Därefter använder jag ansiktvattnet Eau Roma Water som innehåller rosvatten och lavendel. Detta stryker jag över ansiktet med en bomullspad för att få bort orenheter och rester från rengöringen, men kan även sprayas över huden under dagen för en snabb uppfräshing och återfukting!


Detta avslutas med cremen Imperialis som är otroligt lätt, men samtidigt vårdande!


Jag fick även med en testburk med sminkborttagningen Ultra Bland. produkten ser ut som en creme men när den appliceras i ansiktet blir det till en olja som skonsamt tar bort all makeup! Helt superb, så denna ska jag införskaffa i stor burk så snart jag kan! Efter att man applicerat oljan torkas den bort med en fuktad bomullstuss/handduk och huden lämnas återfuktad tack vare den oljiga fomulan. Jag föredrar dock att tvätta av  och smörja in ansiktet som jag beskrivit ovan efter sminkborttagningen, då jag har lite svårt för den oljiga känslan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback