FOTD: Fresh

2010-05-30 @ 14:00:51

Eftersom att jag är en riktig sucker för matta skuggor och man aldrig kan få nog av skuggor i neutrala färger, så bestämde jag mig för att testa att använda ett par mineralfoundations från TiKEi till dagens makeup. Eftersom att jag har ett helt gäng med foundations i alla möjliga nyanser så var det inte svårt att hitta ett par passande till just denna sminkning. Detta är dessutom ett tydligt exempel på produkter som kan användas i flera syften.




Till basen har jag tagit min vanliga foundation W3 samt rouget Sunrise. Jag har även skapat en solkysst look med en bronzer från Mabelline vid namn Dream Sunglow i färgen 03 bronze, vilken jag dock glömde att fota. För att få lite färg på läpparna har Mabellines colorsensational i färgen 180 Crazy pink applicerats. 

 
På brynbenet och i ögonvrån har jag använt C0. Till det rörliga locket tog jag P2 samt P4 och i globlinjen har jag applicerat skuggan Eclipse. Till eyeliner har skuggan Gothic använts i blöt form. 


Som primer har jag använt Isadoras Eyeshadowfix, mascaran kommer från Lumene och heter Excellength mascara. För att få lite färg på läpparna har Mabellines colorsensational i färgen 180 Crazy pink applicerats. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback