Doing it french style

2010-11-03 @ 12:25:48
Först vill jag säga ett stort tack till alla gulliga kommentarer om min nya hårfäg, tack!
Nu till det egentliga ämnet; naglar.

I mina yngre fjortisdagar hade jag en mer "plastig" look, med långt platinablont hår, brun-utan-sol till förbannelse och fransk manikyr. Inte så classy kanske och jag har, tack och lov, utvecklats en del under de 10 år som följde. Nu sitter jag inte här och kastar ut dissar till folk med ovanstående attribut, men ibland kan det bli för mycket av det goda, så att säga.
     När det kommer till naglar föredrar jag faktiskt korta, välfilade naglar med snyggt nagellack framför vampigt långa sådana. Men så fick jag ett sug efter franskmani häromdagen och införskaffade ett kit med rosatonat baslack, vitt tipplack och genomskinligt topplack, för en billig peng på HM. När jag kom hem svängde jag snabbt ihop detta och resultatet kan ni skåda nedan. Det är långt ifrån perfekt, men det ser ganska fräsht ut endå, lite omväxling från alla mörka lack liksom. Hållbarheten verkar hålla samma mått som HMs övriga lack, över förväntan helt enkelt! Ett bra tips för er som gillar den franska looken är alltså att ta en titt på HM, annars har även Depend ett liknande kit till ett lite högre pris.


Med blixt

Utan blixt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback