Kontrollerat svall

2011-01-11 @ 23:43:56

Kom just på hur ful jag var i blont hår (ehrm, ja jag är så ego att jag sitter och filosoferar över mitt eget hår...) Att ingen sa något? Eller ful kanske var ett starkt ord, men mörkt hår passar mina färger så otroligt mycket bättre och jag förstår inte att jag inte vågade innan! Jag har vunnit allt; mitt hår har blivit mjuk och glansigt igen och mår rätt bra, vilket kanske mest är Goldwells kerasilks förtjänst ( men jag tvivlar på att mitt hår skulle ha repat så mycket så snabbt om jag fortsatt att bleka). En stor bonus är att det börjat växa ut en massa hårtussar här och där, på platser där jag tidigare tappade stora slingor med hår tillföljd av inre stress. Det är visserligen inte skitsnyggt att ha en massa hår som är kortare, men mitt hår är uppklippt och väldigt följsamt så det är relativt enkelt att dölja och om ett år är det lika långt som resten av lagren i uppklippningen.
    En annan hårprodukt som jag använt ett tag och fallit pladask för är Tigis balsamspray som verkar utredande. Det luktar solsemester och gör håret mjukt och trasselfritt, perfekt för oss med långt hår.



(Bild: girliegossip.com)
 
Produktinfo saxat från beautyplanet.com:

"TIGI Born To Rock Leave-in De-tangler & Defrizzer är ett utredande TIGI spraybalsam med vårdande effekt. TIGI Born To Rock Leave-in De-tangler & Defrizzer ger glans till håret, mjukgör och gör håret mer hanterbart. Detta TIGI spraybalsam innehåller sojaprotein och keratinaminosyror som ger mjukt och lent hår. Polyquaternium-37 gör håret lättare att utreda och ökar glansen. PEG-12 Dimeticone har en vårdande effekt och glycerin ger glans. TIGI Born To Rock Leave-in De-tangler & Defrizzer sprayas i handdukstorkat hår. Borsta igenom håret. Låt torka och styla som vanligt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback