New Sigma brushkit

2011-01-06 @ 12:25:34
I paketet som kom här om dagen var det inget mindre än ett 12 pcs lila borstset från Sigma!


(bilder från www.sigmabeauty.com)

För er som inte har hört talas om Sigma tidigare, så har det varit ett hett märke bland skönhetsfantaster sedan lanseringen för ett par år sedan. Samtliga borstar påstås vara jämförbara med MACs populära kvalitétsborstar och till en början namngavs Sigmas borstar med liknande nummer som motsvarigheten hos MAC. Detta har de dock slutat med sedan förra året, vilket jag personligen tycker är bra då det känns mer som ett fristående märke istället för en MACkopia.
     De erbjuder en stor variation av borstset i alla tänkbara storlekar, vilka kan köpas med eller utan brushrolls, men även individuella borstar för att bygga ditt eget kit, detta blir dock oftast dyrare än att köpa ett fördigt kit och sedan köpa till det man kan sakna. På samtliga borstar står både nummer och vad borsten är avsedd för, vilket är mycket bra för nybörjaren. Men varje kit kommer dessutom en beskrivning av borstarna och deras användningsområden samt skötselråd.Efter som jag är hopplöst förälskad i lila så beställde jag en specialutgåva av deras 12 pcs kit, vilket var tillgängligt i svart, turkost, rosa och förstås lila. Till dessa fick jag ett hårt etui till förvaring som dessutom kan knäppas upp och bli till två borsthållare -genialt!
     Jag har tyvärr inte hunnit ge samtliga borstar ett hårdtest ännu, men jag provade dem som hastigast innan jobbet igår och är mer än nöjd med resultatet de gav. Jag vill till och med sträcka mig till att de är de bästa borstar jag har testat! De är mycket mjuka, trots att de vad jag kan se, är klippta till sin form i ändarna. Dessutom är de lagom täta och utför väl det de är gjorda för. En grundligare recension får komma när jag satt dem på prov ordentligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback